Neohodnotené

Glenmorangie Tayne 1l 43%

Vôňa: Voňavá a kvetinová s náznakmi ruže a pečených gaštanov. Veľa karameliek alebo karamelu, sladkých marhúľ a trocha orechov. Ďalšie skúmanie prináša cukor muskovado, náznaky aromatickej kávy a hrozienok v čokoláde.

Chuť: Olejová hrejivá štruktúra vedie k bohatým a sladkým chutiam karamelu, hnedého cukru, tropického ovocia (broskyne, mango a pomaranč) a jemnej chuti orechov ako vlašský orech alebo para orechy.

Finiš: Dlhý a korenistý finiš s horkosladkým citrusom a sušeným ovocím.

Škótsko 

Skladom (1 ks)
Kód: 677
€83,90 €119,86 / 1 l
Kategória: Whisky/Whiskey
unnamed
Akcia

Podľa legendy sa len kúsok od pobrežia, kde je náš liehovar, nachádza vrak španielskej galeóny zo 16. storočia. Po tom, ako bola naložená pokladom, sa stala jednou z mnohých lodí, ktoré sa stratili, keď španielske vojsko utekalo pred Angličanmi popri škótskom pobreží. Glenmorangie Tayne zachytáva tento príbeh a je sama o sebe istým španielskym pokladom, pretože zrela v dôkladne vybraných súdkoch zo sherry Amontillado, čo je finiš, aký sa vo svete whisky vidí len zriedkavo.

Glenmorangie predpokladá sa, že toponymum pochádza buď z gaelského Gleann Mòr na Sìth „ údolí pokoja“, alebo Gleann Mór-innse „ údolí veľkých lúk“je liehovar v Tain , Ross-shire , Škótsko, ktorý vyrába jednosladovú škótsku whisky . Liehovar je vo vlastníctve spoločnosti The Glenmorangie Company Ltd (dcérska spoločnosť spoločnosti Louis Vuitton Moët Hennessy), ktorej hlavným produktom je sortiment jednosladovej whisky Glenmorangie . Glenmorangie je klasifikovaný ako liehovar na Vysočine .Je k dispozícii v originálnych, 18- a 25-ročných fľaškách, špeciálnych fľaškových sudoch, povrchových úpravách sudov, extra vyzretých fľašiach a v rade fľaštičiek špeciálnej edície.

Legendy hovoria, že od stredoveku sa v Tainu a okolí vyrábali alkoholické nápoje toho či oného druhu .

Podľa spoločnosti Glenmorangie Company sa najskoršie záznamy o výrobe alkoholu na farme Morangie datujú rokom 1703. V 30. rokoch 20. storočia bol na mieste, kde sa nachádzal spoločný vodný zdroj farmy, prameň Tarlogie, postavený pivovar. Bývalý manažér liehovaru William Matheson získal farmu v roku 1843 a prestaval pivovar Morangie na liehovar vybavený dvoma destilačnými prístrojmi na výrobu ginu . Neskôr premenoval pálenicu na Glen morangie.

Liehovar kúpil jeho hlavný zákazník, firma Leith, Macdonald and Muir, v roku 1918. Rodina Macdonaldovcov si zachovala kontrolu nad spoločnosťou takmer 90 rokov.

Glenmorangie, rovnako ako všetky liehovary a pivovary v Británii, trpela v rokoch 1920 až 1950 strašne, keď zákaz predaja a potom veľká hospodárska kríza v USA znížili predaj whisky. Liehovar bol účinne zakonzervovaný v rokoch 1931 až 1936. Recesia sa skončila až  druhou svetovou vojnou , ale vojnové úsilie spôsobilo nedostatok paliva a jačmeňa a destiléria bola opäť zakonzervovaná v rokoch 1941 až 1944. Export whisky bol dôležitý počas vojny, ale nepriateľská akcia narušila a zničila dodávky do USA a Kanady.

Ku koncu vojny a v bezprostrednom povojnovom období liehovar zvýšil výrobu a do roku 1948 pracoval na plný výkon. Počet destilačných prístrojov sa zvýšil z dvoch na štyri v roku 1977. Zásobovanie vodou sa stalo problémom v 80. rokoch, pre vývoj v oblasti. Situácia mohla znížiť kvalitu a množstvo vody ktorá bola k dispozícii pre liehovarníkov, takže bolo rozhodnuté o kúpe približne 600 akrov (2.4 km 2 ) krajiny okolo a vrátane Tarlogie Springs. Liehovar sa v roku 1990 opäť zapojil do expanzie, keď pridal ďalšie štyri destilačné prístroje a dve ďalšie fermentačné nádoby (alebo výplachy).) boli pridané v priebehu roku 2002. 

Rodina Macdonaldovcov si udržala vlastníctvo 52% spoločnosti prostredníctvom komplikovaného kótovania na londýnskej burze, v ktorom držala väčšinu hlasovacích akcií spoločnosti. V roku 2004 bola spoločnosť predaná francúzskej nápojovej spoločnosti Moët Hennessy Louis Vuitton za zhruba 300 miliónov libier. 

Po zmene vlastníctva došlo k rebrandingu produktovej rady Glenmorangie, aby sa zvýšila jej atraktivita na zámorskom trhu s luxusným tovarom. Bola predstavená nová, ladnejšia fľaša a whisky Wood Finish dostali nové názvy ako The Quinta Ruban, Nectar d'Or a LaSanta. Podľa profesora Paula Freathyho, riaditeľa Inštitútu maloobchodných štúdií na univerzite v Stirlingu, „Francúzsky znejúce názvy sú neobvyklou inováciou,,

Po niekoľko rokov spoločnosť The Glenmorangie Company dodávala svoju whisky na výrobu miešanej whisky „vlastnej značky“ skupinami supermarketov. Prax skončila v roku 2009, keď sa rozpredala značka Glen Moray .

Glenmorangie je takmer nepretržite najpredávanejším sladom v Škótsku od roku 1983 a ročne vyprodukuje okolo 10 miliónov fliaš, z ktorých sa 6 až 6,5 milióna predá vo Veľkej Británii. Na celom svete má Glenmorangie 6% podiel na trhu s jedným sladom.

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole: