Neohodnotené

Glenmorangie Tayne 1l 43%

Vôňa: Voňavá a kvetinová s náznakmi ruže a pečených gaštanov. Veľa karameliek alebo karamelu, sladkých marhúľ a trocha orechov. Ďalšie skúmanie prináša cukor muskovado, náznaky aromatickej kávy a hrozienok v čokoláde.

Chuť: Olejová hrejivá štruktúra vedie k bohatým a sladkým chutiam karamelu, hnedého cukru, tropického ovocia (broskyne, mango a pomaranč) a jemnej chuti orechov ako vlašský orech alebo para orechy.

Finiš: Dlhý a korenistý finiš s horkosladkým citrusom a sušeným ovocím.

Škótsko 

Skladom (1 ks)
Kód: 677
€83,90 €119,86 / 1 l
Kategória: Whisky/Whiskey
unnamed
Akcia

Podľa legendy sa len kúsok od pobrežia, kde je náš liehovar, nachádza vrak španielskej galeóny zo 16. storočia. Po tom, ako bola naložená pokladom, sa stala jednou z mnohých lodí, ktoré sa stratili, keď španielske vojsko utekalo pred Angličanmi popri škótskom pobreží. Glenmorangie Tayne zachytáva tento príbeh a je sama o sebe istým španielskym pokladom, pretože zrela v dôkladne vybraných súdkoch zo sherry Amontillado, čo je finiš, aký sa vo svete whisky vidí len zriedkavo.

Glenmorangie predpokladá sa, že toponymum pochádza buď z gaelského Gleann Mòr na Sìth „ údolí pokoja“, alebo Gleann Mór-innse „ údolí veľkých lúk“je liehovar v Tain , Ross-shire , Škótsko, ktorý vyrába jednosladovú škótsku whisky . Liehovar je vo vlastníctve spoločnosti The Glenmorangie Company Ltd (dcérska spoločnosť spoločnosti Louis Vuitton Moët Hennessy), ktorej hlavným produktom je sortiment jednosladovej whisky Glenmorangie . Glenmorangie je klasifikovaný ako liehovar na Vysočine .Je k dispozícii v originálnych, 18- a 25-ročných fľaškách, špeciálnych fľaškových sudoch, povrchových úpravách sudov, extra vyzretých fľašiach a v rade fľaštičiek špeciálnej edície.

Legendy hovoria, že od stredoveku sa v Tainu a okolí vyrábali alkoholické nápoje toho či oného druhu .

Podľa spoločnosti Glenmorangie Company sa najskoršie záznamy o výrobe alkoholu na farme Morangie datujú rokom 1703. V 30. rokoch 20. storočia bol na mieste, kde sa nachádzal spoločný vodný zdroj farmy, prameň Tarlogie, postavený pivovar. Bývalý manažér liehovaru William Matheson získal farmu v roku 1843 a prestaval pivovar Morangie na liehovar vybavený dvoma destilačnými prístrojmi na výrobu ginu . Neskôr premenoval pálenicu na Glen morangie.

Liehovar kúpil jeho hlavný zákazník, firma Leith, Macdonald and Muir, v roku 1918. Rodina Macdonaldovcov si zachovala kontrolu nad spoločnosťou takmer 90 rokov.

Glenmorangie, rovnako ako všetky liehovary a pivovary v Británii, trpela v rokoch 1920 až 1950 strašne, keď zákaz predaja a potom veľká hospodárska kríza v USA znížili predaj whisky. Liehovar bol účinne zakonzervovaný v rokoch 1931 až 1936. Recesia sa skončila až  druhou svetovou vojnou , ale vojnové úsilie spôsobilo nedostatok paliva a jačmeňa a destiléria bola opäť zakonzervovaná v rokoch 1941 až 1944. Export whisky bol dôležitý počas vojny, ale nepriateľská akcia narušila a zničila dodávky do USA a Kanady.

Ku koncu vojny a v bezprostrednom povojnovom období liehovar zvýšil výrobu a do roku 1948 pracoval na plný výkon. Počet destilačných prístrojov sa zvýšil z dvoch na štyri v roku 1977. Zásobovanie vodou sa stalo problémom v 80. rokoch, pre vývoj v oblasti. Situácia mohla znížiť kvalitu a množstvo vody ktorá bola k dispozícii pre liehovarníkov, takže bolo rozhodnuté o kúpe približne 600 akrov (2.4 km 2 ) krajiny okolo a vrátane Tarlogie Springs. Liehovar sa v roku 1990 opäť zapojil do expanzie, keď pridal ďalšie štyri destilačné prístroje a dve ďalšie fermentačné nádoby (alebo výplachy).) boli pridané v priebehu roku 2002. 

Rodina Macdonaldovcov si udržala vlastníctvo 52% spoločnosti prostredníctvom komplikovaného kótovania na londýnskej burze, v ktorom držala väčšinu hlasovacích akcií spoločnosti. V roku 2004 bola spoločnosť predaná francúzskej nápojovej spoločnosti Moët Hennessy Louis Vuitton za zhruba 300 miliónov libier. 

Po zmene vlastníctva došlo k rebrandingu produktovej rady Glenmorangie, aby sa zvýšila jej atraktivita na zámorskom trhu s luxusným tovarom. Bola predstavená nová, ladnejšia fľaša a whisky Wood Finish dostali nové názvy ako The Quinta Ruban, Nectar d'Or a LaSanta. Podľa profesora Paula Freathyho, riaditeľa Inštitútu maloobchodných štúdií na univerzite v Stirlingu, „Francúzsky znejúce názvy sú neobvyklou inováciou,,

Po niekoľko rokov spoločnosť The Glenmorangie Company dodávala svoju whisky na výrobu miešanej whisky „vlastnej značky“ skupinami supermarketov. Prax skončila v roku 2009, keď sa rozpredala značka Glen Moray .

Glenmorangie je takmer nepretržite najpredávanejším sladom v Škótsku od roku 1983 a ročne vyprodukuje okolo 10 miliónov fliaš, z ktorých sa 6 až 6,5 milióna predá vo Veľkej Británii. Na celom svete má Glenmorangie 6% podiel na trhu s jedným sladom.

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole:

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie